måndag 22 oktober 2012

Katarinas dag på göta älv tävlingen!

Min tävlings helg började redan på fredagen att pyssla lite med vad vi skulle ha med oss till älven,jag inköpte goa fraller som jag la gott i :-) sen så bakade jag en väldigt go papparkaka och gjorde en  massa pannkakor, för maten är ju grymt viktig att ha med eftersom man skall ju fiska en hel dag :-)  och när kvällen kom på fredagen så va det dax att tanka båten full och det kalaset gick på 900 kr, lika bra att tanka så man inte står tom ;-) sen va det bara att krypa ner i sängen och sätta på Johan falk filmen och sen krama kudden. Lördag så  ringde kl 04:30 så då gick man upp taggad och bara längtade tills man kunde få komma igång med fiskandet, när vi väl kom ner till båten så va det becksvart då tänkte man, hur skall vi hinna i tid,för detta kommer inte gå fort fram. Men vi kom oss i båten och min kära man som jag litar på till 100% skulle fixa detta galant och det gjorde han med bravur :-) när vi äntligen kom in till start platsen så va man lite blöt och kall och min kära rygg hade pajat,så man kände sig väldigt nere en stund för min tanke va bara, jaha nu va detta över för min del jätte kul.  Men jag kämpa på så gott jag kunde ändå fast det gick på halvfart.  Vi körde en bit upp i älven och började fiska och testade en massa drag men inget värka vara bra just då, så vi åkte in i vassen och kastade, så hörde man sin kära far säga näää nu fastnade jag igen, men ack va fel han hade, för han hade fått en gädda på 105 cm, han blev så grymt glad,och denna tog hem hela tävlingen, så grymt jobbat pappa och en stoltare far har man inte sett :-) sen va det helt dött vi fiskade av allt vi kom över men inget napp fanns, så vi åkte iland två timmar innan avblåset och fikade och snackade med andra deltagare som med hade gett upp för dagen.  Så när alla båtar och deltagare va inne på plats så va den efter längtande prisutdelningen, man ståg med spänning när dom ropade upp vem som hade fått störas gädda, man hade väl lite på känn att vi låg väldigt bra till men man kunde ju inte vara riktigt säker :-) men när dom väl sa tvåan så släppte nervositeten och bara gratta hela vårat team, så vann vi 12800 kr ,vi va så grymt glada så det går inte beskriva, våran andra tävling för iår och så går vi och vinner, hur coolt e det då hihi sen så tackade vi robban och hanses team som hade fixat med denna tävlingen, grymt bra jobbat gubbar och gummor :-) så satte vi oss i båten och styrde hem med ett väldigt stort leende på läpparna :-) jag är så stolt över mitt team pikebone älskar er gubbar :-) tyvärr så har jag inga andra kort så jag kommer visa samma som innan!

Ha en bra dag alla goa vänner :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar