söndag 4 november 2012

Sävlången 11-04

Nu ska vi köra hela dagen här. började med att upp tidigt packa in allt i bilen sen dra ner till färjan, sen ringde vi lille robban med som vi skulle till innan vi drog till sävlången.

Att vara tjej är bra många gånger när det gäller att få saker hon träffade ju sin idol nu igen haha, nu kommer jag svära, Jävlar med beten robban har  allt från himmel o jord o snäll som han är så fick vi lite olika jiggar o wobblers, det BÄSTA är att allt levererade som katarina fick är glad för hennes skulle. Dagen började med att när vi kom till sävlången så la vi i båten o skulle börja köra jag drog det jävla snöret så jag trodde jag skulle dö haha, sen vissade det sig att man ska sätta på bensinen med haha men men vad ska man förvänta sig av oss hehe.
Sen ut mot öppna vattnet trodde vi det var en massa strömmar i vattnet så med en 2 hk motor kommer vi inte snabbt fram med det gick, tills vi skulle igenom bron  haha gick inte bra så tillslut kom vi under bron men inte längre haha så katarina fick ställa sig upp o dra oss fram  det såg riktigt kul ut hehe. När vi väl hade kommit ut från bron så skulle vi fiska av hela kanten som kommer men där stod det massa o fiskade från land så vi körde en bit till så första stoppet så kastade vi lite, hon kasta 3 gånger så satt kastarinas gädda på kroken rätt okej fisk tjock var den över ryggen så det var kul för henne så nu har hon lite bättre PB hon kommer mer o mer närmare mitt PB varje gång vi är ute, betet hon använder heter quick bait Zigzag! riktigt het bete från Mieko Fishing.



 Efter den fisken så var det dött ett tag till vi körde ut på lite grund o fiskade av det riktigt smal det på igen på Katarinas beten hmm tänkte jag för mej själv ska jag inte få nåt hehe, men den ville inte fastna den ville bara bita sönder hennes jigg  Mieko predator shad.
O jag fiskade av lika mycket men man kanske gjorde nåt fel men sånt som man ta med sig o lär sig rätt nån annan gång. Sen blev den mat lite maka i båten o varm choklad är aldrig fel så körde vi till andra sidan sävlången när vi kom fram till första stoppet så kasta hon igen men ville inte sätta sig som tur för mej otur för henne hehe, efter det tänkte vi köra runt o dra lite efter båten  som vi gjorde ett riktigt hugg men en liten gädda till mej 1-1 nu mellan oss =) men hon leder på storleken, kör lite längre så hög det igen men denna gången ett par rytningar som verkade vara riktigt fin fisk men så lossnade den FAAAN tänkte jag , i med skiten igen 5 min senare fick jag en liten till  nu står det 2-1 till mej cool jag leder jippi haha. men det blir lika efter som hon tog största fick så dagen slutar 1-1 mellan oss. ni tycker säkert vi är konstiga som tävla men vi laddar ju klart upp till alla andra tävlingar som blir nästa år. =)

Vi måste skaffa oss en pro hero kamera så vi kan filma hur beten går =)
säger bara är det nåt beten ni MÅSTE ha i er låda så är det Grosari Jedda kommer ut 2013 men håll koll efter det, simmar riktigt grymt i vattnet själv kommer jag fiska mycket med detta för jag tror på betet. fick det av Robban i nyttfiske skulle testa detta betet.  här kommer bild på betet!!!!


Vinnar betet kommer med här så klart!  Quick Bait Zigzag Katarina gillade gången på denna många plus.


hoppas ni trivs o läsa lite att inte allt är rätt stavat eller med pungt är för jag är dyslektiker eller hur det stavas. så nu vet ni detta med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar