söndag 2 december 2012

Nyttfiske avsnitt (Trolling skola för skången)

Idag har jag varit o fiskat o filmat med Robert i nyttfiske och Fredrik Aremy som guide,

Började en tidig morgon körde hem till robban o fick mej en kopp kaffe satt fint så kallt ute, sen drog vi iväg o mötte upp Fredrik vid mjörn för att spela in ett avsnitt av Fredrik Aremys trolling skola för skåningar=), Fram kom vi till en båt ramp som vi verkligen inte kunde använda det var fullt av is, ojoj men det ordnade sig blev att rampa i båten på andra sidan vet inte riktigt om det var en ramp med det gick ändå. Robban sa vi tar mins 5 stycken idag o fredrik jag är glad om vi tar en =)
väntade med min tro nummer =)
Sen fick jag lära mej hur man ska göra med Paravaner som jag aldrig vetat hur det funkar riktigt, men som tur var så hade man med sig än egen guide som verkligen vet vad han snackar om lärde mej snabbt tror jag =) tog max 5 minuter så gungade spöt o lycklig som jag blev när jag fick göra mothugg o drilla in den runt 3-4 kg fin dam det=) då hade vi inte ens fått i alla spön. släpper tillbaka den så small det igen  tänkte det kan inte vara sant gungade till bra nog en 5a denna gången  jag var nog som ett barn i en godisbutik. sen tog det en liten stund så gungade spöt igen kom nog mitt i huggperioden o det verkar ju stämma mycket betes fisk på lodet, sa Fredrik jaha sa jag hur ser man det bara massa sträck så fick dom ta o lära mej hur lodet funkar med o då var det mycket lättare o se när man vet hur det funkar, efter ett tag så hade vi vist tagit 5 redan snabbt gick det, så sa jag mitt nummer jag tror det blir 10 idag 7 kom upp 8 kom upp o det var dagens minsta=).
Säger bara fan detta var det roligaste jag varit med om trevlig folk som berättade allt för mej hur man ska tänka o en sak det är fan inte bara kasta o tror att dom stora är just där vid den tiden o platsen, man får ju nästan lära sig o tänka som en fisk för o veta på ungefär var dom är.
Säger ju bara det det var livet sitta där o vänta sen göra ett grymt mothugg sen drilla in den o Fredrik fick ju klart ner med sin hand i vattnet o ta upp den annars hade jag ju blivit blöt det var ju kallt i vattnet=) tyckte lite synd om han för han hann inte bli varm förren han fick ta ner handen i vattnet igen.


Mer om detta fiske kommer ni se i nyårsrevyn


Bjuder på en bild med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar